Communicatieactie plan/ Vakantiebeurs

Communicatieactieplan

Doelgroep

Welke groep mensen wil je aanspreken op de vakantiebeurs, oftewel, wie is je doelgroep?
Beschrijf deze aan de hand van de volgende kenmerken:

Geslacht

-       Man en vrouw

Opleidingsniveau

-       Allerlei opleidingsniveau

Interesses

-       Natuur, biologische eten

Regio

-       IJsselland

Gezinssamenstelling/Relatiesamenstelling

-       Oudere stelletjes/ gezin (moeder, vader (klein)kinderen)

Boodschap

Welke boodschap willen jullie overbrengen aan de bezoekers van de vakantiebeurs?

-       Dat in IJsselland veel meer te zien is dan je denkt.

Als jestraks aan de bezoekers vraagt wat ze hebben onthouden van het bezoek aan
jullie kraam, wat wil je dan dat ze zeggen?

-       Dat IJsselland een regio is in Overijssel en dat ze meer te bieden heb dan
veiligheid.

Hoe ga je in 3 zinnen je regio verkopen aan voorbijgangers?

-       Veiligheidsregio willen wij veranderen in een toeristische plek. Met de
natuur willen wij mensen betrekken om ons regio te bezichtigen. Het is een
aanrader voor alle leeftijden.

Hoe ga je in 3 zinnen je PMC verkopen aan voorbijgangers?

-       Op zoek naar natuur en rust? Wil je genieten een dagje samen met je
moeder/oma of vader/opa maar wil je niet dat ze uitgeput raken? Dan is de Bio
boot precies wat voor u?

Hoe boodschap overbrengen?

Welke communicatiemiddelen ga je inzetten om mensen te verleiden tot een bezoek aan
jullie kraam?

-       Folders, flyers, posters en onze website.

Welke communicatiemiddelen gebruik je vervolgens om jullie boodschap over te brengen?

-       In onze folders staat informatie over onze website en onze product.

Welke communicatiemiddelen gebruik je achteraf om in contact te blijven met die
mensen?

-       Onze website

 

Doelstellingen

Welke doelen willen jullie bereiken op de vakantiebeurs? Stel 3 SMART-doelstellingen waarbij je aan het einde van de beursdag moet kunnen meten
of ze behaald zijn.

-       SMART 1: Wij willen 100 van onze kaartjes hebben uitgedeeld over de gehele
dag.

-      SMART 2: Wij willen dat ongeveer 60
mensen in onze emailadressen lijst staan voor aanbiedingen enz.

-       SMART 3: Wij willen dat de helft mensen weten waar IJsselland ligt.

Hoe ga je deze doelen bereiken?

-       Door gasten aan te spreken en informatie te delen.

Hoe ga jemeten of je doelen bereikt zijn?

-       Door onze kaarten te tellen of email te tellen die wij opschrijven.

Wanneer is de beurs voor jullie geslaagd?

-       Als alle 3 SMART volledig is afgerond binnen de tijdsduur.

Wanneer heb je je investering terugverdiend?

-       Wanneer mensen geïnteresseerd zijn in IJsselland en ook daarnaar toe willen
gaan.

Draaiboek

Stel een draaiboek op voor de
beursdag (wie doet wat op welk moment?), de volgende onderdelen moeten daarin
verwerkt worden:Voorbereiding/Opbouwen ,De beurs zelf, Afbouwen. Stel het draaiboek op in de vorm van een tabel waarbij je tenminste de volgende kolommen gebruikt: Tijd , Wie , Wat , Hulpmiddelen en Bijzonderheden/Aandachtspunten.

 

Product

Hoe gaan jullie het door jullie ontwikkelde product tonen op de vakantiebeurs?

-       Door onze mood- board en plaatjes.

Hoe laten jullie de bezoekers van de vakantiebeurs jullie product beleven?

-       Door prachtige plaatjes te laten zien.

Wat geef je de bezoekers van de vakantiebeurs mee zodat ze jullie product onthouden?

-       Flyers, kaartjes en een cakje.

Hoe zorgen jullie dat je product uniek is? Denk aan:

Onderscheidend vermogen

Aansluiting bij bestaande
activiteiten/producten

Herkenbaarheid

Groot draagvlak (onder zowel
doelgroep als bedrijfsleven als lokale bevolking)

Vernieuwend

-       Onze product is uniek omdat het op basis van zonnepanelen vaart. Je kunt op
het boot genieten van een gebakje en drinken. Bio-Boot laat je de mooiste
plekken van Giethoorn zien en laat laten we je ook de verrukkelijkste eten
proeven van Nederland.

 

Inrichting Kraam

Hoe gaat jullie kraam er uit zien?

Maak een digitale collage, gebruik
makend van Glogster, waarmee jullie een beeld geven van
hoe de kraam er uit gaat zien

Maak een plattegrond van jullie
tafel (1,50m bij 1,00m) waarop jullie laten zien hoe de kraam is ingericht

Wat heb je nodig voor op de kraam?Tref voorbereidingen voor het
inrichten van de kraam.

(site deed het niet paint was het enige optie)